بهاباد " اسماعیلی"خبرنگار یزد فردا ـ: امروز چهارشنبه نهم شهريور ماه مصادف با اول شوال، با قرائت قرآن، تواشیح و اقامه نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام ملاحسینی امام جمعه بهاباد در گلزار شهدای شهرستان بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام و الملسمین ملاحسینی امام جمعه بهاباد قبل از اقامه نماز عید فطر بر اهميت اقامه نماز عيد فطر تاكيد كرد و اظهار داشت: اين نماز نيز به مانند نماز جمعه محسوب شده كه در صورت قرار داشتن در زمام امام معصوم، توسط امام معصوم اقامه مي شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=38262_0000000000000.jpg

وی افزود: اقامه نمازهاي عيد قربان و فطر در زمان غير امام معصوم توسط نايب امام برگزار مي شود.

وي در ادامه با اشاره به تفاوت هاي نماز عيد فطر و نماز جمعه گفت: خطبه هاي نماز جمعه پيش از اقامه نماز جمعه است اما خطبه هاي نماز عيد فطر بعد از اقامه نماز عيد فطر قرائت مي شود.

در ادامه حجت الاسلام و الملسمین ملاحسینی بعد از اقامه نماز عید فطر در خطبه اول مردم را به تقوا توصیه نمود و گفت: بعد از يك ماه حضور در ميهماني خدا و امساك از خوردني ها و آشاميدني و دوري از گناه، تمام گناهان گذشته شما بخشیده شده است مبادا بعد از ماه مبارک رمضان، با گناه زندگی خود را شروع و زحمات یک ماهه خودمان را از دست بدهیم و بگوییم رمضان سال آینده توبه می کنیم، زیرا معلوم نیست که تا سال آینده زنده باشیم.

وی در خطبه دوم، عید فطر را به همه نماز گزاران و مقام معظم رهبری تبریک عرض نمود و از روحانیون که در ماه مبارک رمضان به منطقه آمدند و چراغ ارزشها را در درون افراد روشن نمودند تشکر و قدردانی نمود.

همچنین وی گفت: تفاوت رمضان امسال با سال گذشته در روزهای پایانی آن بود که بر سر سفره افطاری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بودید و برای جمع زیادی از فقرا و نیازمندان گسترانیده شد.

وی افزود: این افتخاری بزرگ است که مقام معظم رهبری در استان یزد، شهرستان بهاباد را برای افطاری دادن انتخاب نمودند.

وی در پایان از کلیه مسئولین ادارات و همه کسانی که به نوعی در برگزاری این مراسم دست به دست هم دادند تا سفره ای در شأن مقام معظم رهبری گسترانیده شود تقدیر و تشکر نمود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=38262_0000000000000.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا